Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Plien - WaarBenJij.nu Voltzberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Plien - WaarBenJij.nu

Voltzberg

Door: Plien

Blijf op de hoogte en volg Plien

18 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

ola!!
Weer helemaal terug in Paramaribo na vier dagen jungle. Was echt weer een hele leuke tijd en dan valt Paramaribo toch weer heel erg tegen.
Donderdag ben ik met een middelgroot binnenlandse vlucht naar de raleighvallen gegaan, was echt super mooi om zo boven het regenwoud te vliegen. Zoals iedereen het zegt lijkt het inderdaad echt op een brocoliveld. Tijdens de vlucht nog onweer links van ons gezien, maar voor de rest veel naar beneden gekeken. Na 5 minuten verlaat je het vanaf boven geordende Paramaribo. Daarna zie je amper nog woningen. Heel af en toe een zandweg tussen de bomen door. Tevens zie je de savannes en de moerasgebieden en de rivieren die door de jungle door meanderen. Na ongeveer 45 min vliegen landen we dan op het fungueiland waar we ook hebben overnacht. Ik stond toch wel een beetje wiebelend op mijn benen, want vliegen blijft toch niet echt mijn ding.
's middags zijn we naar een waterval geweest waar je onder kon zitten zodat je rug lekker werd gemasseerd. Toen we terug kwamen van de waterval waren er allemaal aapjes in een boom die we banaan gingen voeren. Echt zo lief ze pakte het echt aan. Voelde je hun handjes tegen jouw vingers aan, echt grappig. Deze dag ben ik ook nog in de stroomversnelling gegaan wat erg vermoeiend was en plien onderwater gezogen werd, maar gelukkig wel weer bovenwater kwam en aan de kant. Dat was dus weer een hele ervaring, maar een tweede keer vond ik toch iets teveel van het goede.
De volgende dag zijn we naar de Voltzberg gegaan. Het was eerst 2,5 uur lopen tot aan de voltzberg en daarna nog iets van 30 min klimmen om de voltzberg op te komen. Maar was echt een hele mooie wandeling naar de voltzberg en ook nog apen gezien, vogels en nog een boskonijn. Eenmaal op de voltzberg had je echt een super uitzicht. Alleen maar natuur om je heen en super wijds uitzicht. Veel bergen die ver weg lagen kon je zelfs nog zien. Heel erg mooi. Helaas was de afdaling minder prettig voor mijn knieen aangezien na de derde stap ik er echt al heel veel last van kreeg. Die berg is echt zo ontzettend stijl. En was ik eindelijk beneden moest ik nog 2,5 uur terug lopen. Dat was wel even zwaar omdat het lopen erg pijn deed, maar goed de omgeving bleef mooi en heb gewoon kunnen blijven genieten van de dingen om me heen.
's avonds was ik echt kapot en lag ik erg vroeg in mijn bed en de volgende dag zijn we naar de moederval geweest, waar we ook weer door het tropisch regenwoud gingen lopen en uitleg kregen over de vegetatie. Weer een ander soort apen gezien en plien heeft als enige bikkel een rups gegeten en die smaakte best lekker! een beetje naar kokosnoot en melk. Toen we terug kwamen op het eiland zat er een Toekan in de struik bij onze accomodatie. Erg mooi beestje. 's avonds trad er nog een boyband op...haha...dat klinkt leuk en dat was het opzich ook, alleen keek ik een beetje chaggi omdat ik perse moest dansen, maar mijn knieen echt niet wilde dat ik op mijn benen stond.
De volgende dag hebben we nog heel even relaxe op het eiland rondgehangen en rond het middaguur zijn we terug gevlogen. Deze keer in een heel klein vliegtuigje en het was weer super mooi, want nu vlogen we nog lager. Heel veel regenbogen gezien en mijn huisje in Paramaribo...en toen stond ik weer op de grond. Deze keer niet wiebelend...dus misschien wordt ik nog immuun voor vliegen.
misschien dat ik binnenkort wat digitalefoto's krijg van dit tripje en anders moeten jullie toch echt wachten op de foto's totdat ik terug ben.

liefs plien

  • 18 Juni 2007 - 20:14

    Mam:

    Wat een trip, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Lijkt ons geweldig zo boven de regenwouden.
    liefs mam en pap

  • 19 Juni 2007 - 09:20

    Cyntia:

    Je maakt daar echt heel wat mee he?!Bijna verzopen ook nog...maar goed dat je toch weer aangespoeld bent he?! geniet nog maar lekker van de laatste tijd, hier in Nl is het zo spannend niet!
    Liefs en groetjes van Cyntia

  • 19 Juni 2007 - 19:27

    Loes:

    Ah!!!! Supertof! Ik ben echt heel erg jaloers op je! En ik ben benieuwd naar je foto's!
    Groetjes Loes

  • 20 Juni 2007 - 08:32

    Mandy:

    Lieve Plien,

    Wat doe je leuke ervaringen op, echt super! Is mn kaart al aangekomen? Hier in Den Bosch gaat 't zun gangetjes, zoals men altijd zegt. Nou maar 2 herren hopelijk donderdag en vrijdag en als het goed is dan vakantie. Ik ga waarschijnlijk een weekje naar Slovenie, hoe vind je dat? Nou heel veel plezier nog en tot snel.

    Liefs en een knuf

  • 23 Juni 2007 - 17:13

    Suus:

    he plientje
    lief berichtje...We gaan cker nog een feestje bouwen. Hoorde dat je voor vanavond plannen had in de stad? We gaan eens kijken hoe en met wie we daar heen gaan. Mis ons niet teveel, er is nog veel te zien in Suri.
    Hou je haaks zeggen ze dan!

    keeping in touch!!
    liefs suus

  • 23 Juni 2007 - 17:25

    Maaike:

    Heej Plien,
    Ik vind het ook erg jammer dat we nu geen salsa avonden, tripjes en andere leuke dagen meer hebben. Maar nog eventjes volhouden en dan ben jij ook weer in Nederland, kunnen we dan snel een keer wat afspreken, want ik ben ook erg benieuwd naar je foto's!

    Groetjes Maaike

  • 25 Juni 2007 - 19:11

    Linda:

    ahh, dus zo maken ze kokosmelk!! hehe, klinkt echt super mooi! ik kan haast niet wachten meer op mijn eigen buitenlandse avontuur =D Veel plezier nog zo die laatste weekjes X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Plien

In april vertrek ik met mijn fiets en vier fietstassen richting Tibet. Een reis van tegen de 10.000 km. Er is alleen nog één maar. Ik moet mijn scriptie nog eerst afmaken.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 7359

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: