Viswijf in Groningen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Plien - WaarBenJij.nu Viswijf in Groningen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Plien - WaarBenJij.nu

Viswijf in Groningen

Door: Plien

Blijf op de hoogte en volg Plien

25 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Uhmzz.... of ik met mijn nieuwe titel nou zo blij moet zijn weet ik niet. Na een dagje vissen op de commewijne rivier, waar ik vier kogelvissen (giftige vissen) boven water haalde en nog drie meervallen, werd ik benoemd tot viswijf. Nja schijnt niet zo vaak voor te komen dat je kogelvissen vangt en ik ving er doodleuk drie achter elkaar. Hele mooie visjes, maar als opeens 2 Surinamers en 1 Nederland heel hard beginnen te schreeuwen als je visje boven water komt, denk je toch wat heb ik nu weer aan de haak geslagen??? Een kogelvis die dodelijk is...gezellig.
's Avonds nog naar een muziekfestival in de stad geweest, waar het heel erg druk was en uiteindelijk afscheid genomen van Maaike en Suus. Ja al mijn vriendjes zijn afgelopen weekend vertrokken ;).
Zondag zouden we weer gaan vissen, maar het regende zo hard dat we daar uiteindelijk toch geen zin meer in hadden. Denk dat ze gewoon bang waren dat ik ze zou verslaan met vissen ;). Uiteindelijk zijn we naar Groningen gegaan, ben ik daar toch nog eens geweest. In Nederland nooit in Groningen geweest dan maar hier. Was een klein stadje, waar we zouto (javaanse soep) hebben gegeten en bakabana.
Zijn ook nog langs een Hindoestaanse crematieplaats geweest. Blijkbaar zetten ze die kist op een brandstapel, zodat iedereen kan zien hoe die persoon wordt verbrand. Best vreemd om dat te zien.
Voor de rest zijn vanaf morgen alle mensen weg, waar ik de afgelopen tijd veel mee heb afgesproken, dus wordt maar een dooie bedoeling ;). Nee hoor nog genoeg dingen te doen, zoals afdansen, keti koti ( 1 juli), en mijn laatste tripje naar Brownsberg in mijn laatste weekend als het goed is.
Dat was het weer voor vandaag...

Liefs plien

  • 25 Juni 2007 - 17:28

    Cyntia:

    dag viswijfie! haha, leuk verhaal zeg...veel plezier je laatste 2 weekjes daar. Ik hoop dat je je nog goed kunt vermaken en dat je geen heimwee naar Suriname krijgt als je weer terug bent in NL!

    Groetjes, c

  • 25 Juni 2007 - 20:17

    Maaike:

    Heel veel succes alvast met afdansen en de groetjes aan iedereen (die ik ook ken;-)) en leuk dat je toch nog naar de Brownsberg gaat!

    Groetjes!

  • 25 Juni 2007 - 23:07

    Klaartje:

    oké je hebt me toch weten te verbazen VISSEN!!!

    tot snel

    kus en knuffel

  • 26 Juni 2007 - 07:33

    Anne:

    hey zussie!
    wat een leuke/grappige dingen weer allemaal!! En dat vissen verbaast me niets...herinner je dat mechanische visvijvertje nog ;). Dank je wel voor je sms'je! Mijn verjaardag was helemaal top: stockholm met stralend weer i.p.v. de voorspelde regen, joehoeee!

    Tot snel weer!
    Liefs!!

  • 26 Juni 2007 - 11:04

    Deb:

    je hebt betere zeebenen dan ik ;-). ben blij dat je nu zoveel leuke dingen doet, geniet er nog even van!
    kus

  • 01 Juli 2007 - 14:51

    Mama:

    hei, die paulien,

    wat jij allemaal aan de haak hebt geslagen was voor ons wel een verrassing.
    tot weer.

    mama en papa

  • 03 Juli 2007 - 10:40

    Lis:

    He Plien,

    Joh, wat een onontdekt talent zomaar kan komen bovendrijven...haha!
    Jammer dat al je compagnions weggaan, maar zo te horen vermaak je je hoe dan ook wel.
    Veel plezier nog,

    Kus
    Lis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Plien

In april vertrek ik met mijn fiets en vier fietstassen richting Tibet. Een reis van tegen de 10.000 km. Er is alleen nog één maar. Ik moet mijn scriptie nog eerst afmaken.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 7357

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: