super weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Plien - WaarBenJij.nu super weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Plien - WaarBenJij.nu

super weekend

Door: Plien

Blijf op de hoogte en volg Plien

28 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Heej Iedereen,
Even zag het er weer naar uit dat het een somber weekend zou worden. Vrijdagmiddag toen ik terug naar huis ging, zag je alleen maar water om je heen. Bijna alle straten stonden blank, hoezo een afwateringsprobleem? In mijn aangekomen mocht ik tot aan mijn knien badend door het water. Opzich heeft het wel wat in je fel gele pocho lopen door het water. Ik vreesde echt even voor een heel nat weekend.
Gelukkig was het zaterdag toen ik uit het raam keek al een stuk kleurrijker. Ik zag weer blauwe lucht. Het plan was om naar een strand aan de surinamerivier te gaan, maar dat ging niet door omdat het daar scheen te regenen.
Ok wat ga ik dan doen? Na even nagedacht te hebben ben ik lopend naar een stel meiden gegaan Susanne en Maaike. En onderweg was ik van plan foto's te maken. Het is maar bij 1 foto gebleven, maar was toch leuk om weer eens door je eigen buurt te lopen. Bij hun hebben we een hele tijd gezeten en uiteindelijk zijn we naar de Nederlandse Ambassade gegaan, want daar kwam Hakim. ja die mimespeler van sesamstraat. Echt een super positieve man. Als je naar hem kijkt, kan je alleen nog maar met een big smile naar de wereld om je heen kijken. Op het eind van de middag had Susanne een intervieuw met hem, Jan Eilander en ik geloof Bert Dekker. Ze loopt namelijk stage bij de krant. En dat was wel heel erg leuk om mee te maken. Hoe deze drie mannen naar het land kijken was echt mooi, vooral Jan Eilander had echt hele mooie uitspraken. Kortom weer genoeg positieve energie verzameld. 's Avonds ben ik met Maaike nog naar een tentoonstelling geweest van de Surinaamse Bank, was echt heel erg mooi, maar we hadden toch een mysterie ontdekt het schilderij was van 2003, maar bevatte een treinkaartje van 2005???? Vreemd, dus deze kunstenaar willen we nog gaan opzoeken en vragen hoe dat nou eigenlijk kan.
Gisteren ben ik met Maaike, Susanne, Sarah en nog drie surinaamse mannen naar White Beach geweest. Was echt heel mooi weer dus lekker kunnen zwemmen. Op een gegeven moment ging het weer regenen en onweren, maar dat bedierf de pret niet. In tegendeel we gingen door de regen rennen en springen en zwemmen. OFtewel hoezo regen?? uiteindelijk werd het toch nog droog. En zijn we nog op een speedboot 5 minuten over de rivier geweest. Ik op een speedboot! jaaah ik weet het, maar stiekem was het leuk! haha.
Ok tot zover weer deze up-date. Nog 6 weekjes en dan om ik alweer terug naar nederland.
Liefs Plien

  • 28 Mei 2007 - 12:28

    Linda:

    sow, daar is er iemand vroeg wakker ;) leuk he, zwemmen in de regen? ik wil ook dicht bij zee wonen :( klinkt allemaal erg leuk wat je daar mee maakt =D Ga je ons ook het resultaat van het schilderij onderzoek vertellen?
    Veel plezier nog, geniet ervan die 6 weekjes!
    X Linda

  • 28 Mei 2007 - 12:56

    Cyntia:

    ben benieuwd naar het mysterie treinkaartje! en ik zie je trouwens al helemaal zitten op de speedboot hoor! ff korte reactie...drukdrukdruk hier.
    gr, c

  • 30 Mei 2007 - 13:52

    Loes:

    Hey Plien!
    Supertof weekend dus! Ik ook! Pinkpop was weer erg leuk! Geniet er nog maar even van daar! Tot over 6 weken!
    Liefs Loes

  • 03 Juni 2007 - 14:14

    Lis:

    He Plien,

    Wellicht een schilder met toekomstvisie??? Ben benieuwd! Klinkt goed wat je allemaal meemaakt daar; geniet er nog van de laatste paar weken!

    Kus,
    Lis

  • 04 Juni 2007 - 09:33

    Mama:

    ik lijk wel een schildpad, late reactie.
    heb je nog uitspraken verzameld?
    Leest goed, al die positieve ervaringen.
    geniet er nog van.

  • 09 Juni 2007 - 19:41

    Man:

    Plien je ziet er goed uit!

    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Plien

In april vertrek ik met mijn fiets en vier fietstassen richting Tibet. Een reis van tegen de 10.000 km. Er is alleen nog één maar. Ik moet mijn scriptie nog eerst afmaken.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 7360

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: